2.03.2014

Śniadanie na słodko, dietetycznie!

Dzień dobry moi kochani!
Wiem, że obiecałam wam inną notkę, spokojnie, ona się dzisiaj pojawi, tylko później. Tymczasem robiłam sobie śniadanie i pomyślałam, czemu nie podzielić się z wami tym przepisem? I oto jestem! 
Jest to… Pewna alternatywa do naleśników lub amerykańskich pancakesów. Dietetyczna, a równie pyszna. Idealnie sprawdza się zarówno na śniadanie lub jako przekąska np. do szkoły.:)
PLACUSZKI OTRĘBOWE:
składniki na 5 średnich sztuk: 
4 łyżeczki jogurtu naturalnego, 
2 łyżki otrąb owsianych, 
1 łyżka otrębów pszennych(niekoniecznie jednak z nimi są lepsze), 
1 jajko
Placuszki można jeść zarówno na słodko jak i na słono. Jeśli na słodko można do nich dodać szczyptę cynamonu lub cukru waniliowego. A, no i wiórek kokosowych! Teraz mi się przypomniało, chociaż nigdy z nimi nie próbowałam. Trzeba to zmienić, bo uwielbiam wszystko, co kokosowe.
Jeśli na słono, wystarczy przyprawić, tak naprawdę czymkolwiek. Można też dodać pokrojoną wędlinkę lub trochę serka wiejskiego. Pyszne są także placuszki z tuńczykiem, składniki te same, po prostu dodajemy trochę tuńczyka w sosie własnym. Pycha! Możliwości jest naprawdę wiele dlatego tak je uwielbiam.

image

Ja zrobiłam dzisiaj na słodko, dlatego dodałam trochę cynamonu.
1. Oddzielamy białko od żółtka, białko dajemy do jednej miseczki, a żółtko do drugiej, dodajemy resztę składników i całość mieszamy
2. Ubijamy białko (polecam dodać szczyptę soli zanim zaczniemy ubijać). Ubite białkoKONIECZNIE! drewnianą łyżką dodajemy do reszty składników i całość mieszamy
3. Przyprawiamy do smaku
4. Smażymy. Ja zawsze smażę na teflonowej patelni bez dodatku tłuszczu, placuszki odchodzą ładnie, bez problemu, także spokojnie:)
Jeśli jem je na słodko, najczęściej, tak jak dzisiaj, kroję banana (dzisiaj około 1/3 bo wczoraj wieczorem zjadłam resztę) i całość polewam miodem. Nie za dużo, pamiętajcie. I można się zajadać!:)

image

SMACZNEGO!
Co sądzicie o tym przepisie? Podoba się wam?
Do napisania! Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz