10.03.2014

Ile minut powinien trwać trening?

Jak wam idzie dieta? Mi ostatnio, przyznaję się bez bicia, nie za specjalnie. Trochę nagrzeszyłam, ale od jutra wracam do starych nawyków. Dobre i to, że cały czas ćwiczyłam, także nie jest aż tak źle. Dzisiaj przegięłam ze słodyczami, ale za to dużo ćwiczyłam, zrobiłam killera, brzuch z Mel b i 10 minut jeździłam na rowerku, także wyrzuty sumienia są mniejsze.
Co do dzisiejszej notki. Wiele z was pytało się mnie, ile minut dziennie powinno się ćwiczyć. Więc jak to jest z tą długością treningu? Otóż zaraz się dowiemy!

Mamy dwie osoby. Weronikę i Natalię.
Weronika ma nadwagę i dużo tkanki tłuszczowej do zrzucenia.
Natalia natomiast jest szczupła i zależy jej jedynie na wyrobieniu mięśni i ogólnej poprawie wyglądu ciała, spalanie tłuszczu schodzi na dalszy plan.

JAK NASZ ORGANIZM ZACHOWUJE SIĘ PODCZAS TRENINGU?
Wykonujemy jakiekolwiek ćwiczenia.
Pierwsze 20 minut: organizm spala nadmiar glikogenu i węglowodanów i jedynie 20% tkanki tłuszczowej.
od 20-40 minut: 50% to węglowodany a 50% to tkanka tłuszczowa
powyżej 40 minut: organizm zaczyna spalać 80% tkanki tłuszczowej, a 20% węglowodanów
Od razu widać o co chodzi, prawda? 

Dla Weroniki średnia długość treningu, dzięki którym nastąpi duży spadek tkanki tłuszczowej wynosiłaby około 45-50 minut, co najmniej 4 razy w tygodniu, jednak nie codziennie (mięśnie muszą mieć czas na regenerację!) 
Jakie ćwiczenia? Na spalanie tłuszczu najlepsze jest oczywiście cardio lub interwały, w każdej postaci. Możecie biegać, pływać, skakać na skakance, jeździć na rowerze, lub wykonywać cardio z filmików na youtubie. Do tego warto dołożyć jakieś ćwiczenia siłowe (mogą być na jedną partię ciała lub na całe ciało, jak wolicie). Oczywiście trzeba pamiętać o tym, aby cały trening Weroniki wynosił co najmniej 45 minut. Macie tutaj całkowitą dowolność, możecie cały czas zmieniać wasze treningi żeby nie było nudno!:)
W przypadku Natalii, tutaj jest już całkowita dowolność. Natalia może ćwiczyć jedynie ćwiczenia siłowe, a i tak zobaczy efekty. Jeśli jej ciało zawiera niewiele tkanki tłuszczowej, mięśnie staną się szybko widoczne. W przypadku, jeśli nie pasuje jej jej własny brzuch, skupia się na tej partii ciała, wykonując na przykład 2 lub 3, 10 minutowe (np Mel B) treningi dziennie.
 Krótko mówiąc, długość naszego treningu zależy od tego, jak dużej ilości tłuszczu chcemy się pozbyć i do czego dążymy. Czy do spalania tłuszczu, czy do wyrabiania mięśni.:)
Myślę, że opisałam wam to w miarę czytelny sposób.
Na koniec trochę motywacji, która przyda się także mi.

image



image



PS. Dopytujecie się o post na temat biegania, spokojnie, pojawi się on na pewno, ponieważ ja rozpoczynam sezon biegowy już od soboty! Myślę, że w piątek napiszę o tym, jak przygotować się do biegania, jak biegać i tak dalej. Czyli wszystko co musicie na ten temat wiedzieć:)

To tyle na dziś, do napisania kochani! x

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz