26.05.2014

Podejmuję się... Insanity cardio

Cześć kochani!
Trening, którego się podejmuje nazywa się Insanity Cardio. Co to takiego? 
Insanity to trening interwałowy, w którym wykorzystuje się metodę zmiennej intensywności ćwiczeń (wycisk/luz/wycisk/luz, itd.). Dzięki temu organizm szybciej zaczynaspalać tkankę tłuszczową do uzupełniania energii w trakcie treningu. Całość trwa dokładnie 63 dni (9 tygodni) i jest podzielona na dwa etapy. 
Pierwszy etap
Trwa cztery tygodnie, podczas których ciało przyzwyczaja się do intensywnego wysiłku i wykonywania pewnych ćwiczeń, z którymi większość z nas mogła nie mieć dotąd do czynienia. Ćwiczymy codziennie około 35-45 minut.
Piąty tydzień to tzw. recovery week, podczas którego ładujemy baterie i regenerujemy mięśnie.
Od 6 tygodnia zaczyna się etap drugi, czytaj prawdziwa rzeź. Wciąż ćwiczymy sześć dni w tygodniu, ale intensywność wzrasta, a trening wydłuża się do ok. 60 minut, podczas tych ćwiczeń możemy spalić do 1000kcal. Brzmi niesamowicie i trochę strasznie, prawda? Ale spokojnie, na początku jest ciężko, no bo kurde, bez pracy nie ma kołaczy co nie? Dzięki temu treningowi znaczna poprawa kondycji GWARANTOWANA. Możemy to obserwować dzięki robieniu FIT TESTU co dwa tygodnie.
Ja dzisiaj zaliczyłam pierwszy fit test. Polega on na wykonaniu 8 ćwiczeń, każde trwa minutę. Między nimi mamy minutę odpoczynku, czasami więcej. Było ciężko, oj było. Fit test trwał niecałe pół godziny, a byłam spocona jak po dobrym, 50 mInutowym cardio. A myslałam, że mam dobrą kondycję. Ups, chyba jednak nie bardzo hahah XD Wyzywałam trenera, przeklinałam, ale dałam radę i starałam się uzyskać jak najlepszy wynik, który prezentuję poniżej:
Ćwiczenie 1 - 31 powtórzen (na każdą nogę. 2 wykopy = 1)
Ćwiczenie 2 - 43 powtórzenia
Ćwiczenie 3 - 78 powtórzenia
Ćwiczenie 4 - 27 powtórzenia
Ćwiczenie 5 - 7 powtórzen (4 powtórzenia = 1)
Ćwiczenie 6 - 18 powtórzenia
Ćwiczenie 7 - 20 powtórzenia
Ćwiczenie 8  - 64 powtórzenia
W fit teście wykonujecie podane niżej ćwiczenia
Dla kogo jest ten trening?
Na pewno NIE dla POCZĄTKUJĄCYCH. Trening jest dla osób średnio zaawansowanych i wyżej. Ja ćwiczę 5 miesięcy i zawsze byłam wysportowana, a już wiem, że insanity z pewnością będzie wyzwaniem. Ale wiem, że będzie warto. Ludzie osiągają po tych ćwiczeniach niesamowite efekty. Możliwe jest zgubienie 10 cm w każdej części ciała w ciągu miesiąca, Wyobrażacie to sobie? :o
Dodatkowo, jak to po każdym ciężkim treningu wydziela się dużo endorfin, czyli hormonów szczęścia. Czytałam, że trener Shaun T daje niesamowicie dużo energii i sprawia, że nie da się przestań. Ludzie czują się po tych ćwiczeniach niesamowicie, więc liczę, że ja także będę się tak czuła.
Jutro czekają mnie pierwsze prawdziwe ćwiczenia z Shaunem T. Nie mogę się doczekać, ale wiem, że dostanę wycisk i będę błagała o litość haha. 
Rozpiska treningu znajduje się TUTAJ
A wszystkie ćwiczenia udało mi się znaleźć na tej stronie ———-> KLIK
Musiałam trochę poszperać, bo Insanity nie jest treningiem darmowym, jednak mi się udało. Już myślałam, że będę musiała ściągać 8gb pliku z chomikuj, co wiąże się z dość wysokimi kosztami.
To co, ktoś z was podejmuje się ze mną tych ćwiczeń?:) Tylko pamiętajcie, dobra lub lepsza kondycja i pełne zdrowie fizyczne jest wymagane. Jeśli spełniasz te warunki to zachęcam! Razem będzie nam raźniej! ♥ Jeśli ktoś z was zamierza się przyłączyć to piszcie do mnie na asku. :)
Do napisania kochani i trzymajcie za mnie kciuki na jutrzejszym treningu, hihi. Odezwę się po. :) Papa! x

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz