23.05.2014

FAQ

Cześć kochani! Dzisiaj bez zbędnych wstępów, ponieważ nie mam na to czasu i jestem strasznie zmęczona. Więc przejdźmy do konkretów. Tak jak obiecałam, robię FAQ, czyli zbiór najczęściej zadawanych przez was pytań i odpowiedzi na nie. Mam nadzieję, że post będzie przydatny x

1.Czy ćwiczenia na nogi/brzuch wyszczuplą mi nogi/brzuch?
Same ćwiczenia na daną partię ciała skupiają się raczej na wyrabianiu mięśni lub na poprawie ogólnego wyglądu części ciała. Jeśli chcesz spalić z niej tłuszcz, po wykonaniu tych ćwiczeń dołóż do nich jakieś ćwiczenia cardio.
2. Co zrobić żeby nie rozrosły się mięśnie?
Rozciągaj się kilka minut po treningu
3. Jak biegać aby spalić tłuszcz?
Długo i wolno, minimum pół godziny. Nie mówię, że bez przerwy, możesz przeplatać to szybkim marszem
4. Jak trzymać się regularnych pór posiłków?
Z czasem się do tego przyzwyczaisz, jeśli jednak masz z tym problem, na początek polecam ustawienie sobie w telefonie przypomnień na każdą godzinę, kiedy musisz jeść posiłek. 
5. Czy mogę ćwiczyć codziennie?
Nie, maksimum 6x w tygodniu. Ćwicząc codziennie, narażasz się na kontuzje, co może spowodować, że nie będziesz mogła ćwiczyć przez miesiąc. Nie warto. Ta przerwa od ćwiczeń jest bardzo ważna, ponieważ jest to czas, kiedy następuje regeneracja mięśni.
6. Co najpierw, rzeźba czy spalanie?
Oczywiście, że spalanie. Co z tego, że wyrobisz mięśnie, jeśli będą one przykryte tkanką tłuszczową? Najpierw się jej pozbądź, później zabierz się za rzeźbienie poszczególnych części ciała.
7. Co jest ważniejsze, waga, czy mój wygląd?
Twoj wygląd. Pamiętaj, że kilogram mięśni i kilogram tłuszczu waży tyle samo. Sęk w tym, że mięśnie mają mniejszą objętość niż tłuszcz. Więc jeśli ćwiczysz i zdrowo jesz, spalasz tłuszcz, jednak zmieniasz go w mięśnie. Co oznacza, że twoja waga może mało co ruszać w dół, możesz nawet przytyć, jednak twoje ciało bardzo zmieni się wizualnie. Dlatego też, zamiast w 100% polegać na wadzę, polecam się mierzyć.
8. Optymalne tempo chudnięcia
Sądzę, że wynosi 0,5 kg tygodniowo. Czasami zdarza się 1 kg. Jeśli myślisz, że schudniesz 2 kg w tydzień, to owszem, masz rację, jednak nie możliwe jest to w zdrowy sposób. Stosując głodówki, schudniesz, jednak zaraz po tym czeka cię okropny efekt jojo. 
9. Ile dziennie ćwiczyć?
Opisałam to tutaj http://strefa-fit.blogspot.com/2014/03/ile-minut-powinien-trwac-trening.html
10. W jakiej kolejności ćwiczyć?
Bierz po uwagę to, co napisałam powyżej. Czyli, że twoje ciało spala tłuszcz dopiero po półgodzinnym wysiłku. Także najlepiej zacząć od jakiejś rozgrzewki, a później robić kolejne ćwiczenia, a na końcu cardio i rozciąganie.
11. “Ile schudne w X dni?”
Na to pytanie nie potrafię wam odpowiedzieć, ponieważ każdy organizm reaguje na ćwiczenia i dietę zupełnie inaczej. Poza tym, jedni chudnąć szybciej, inni wolniej.
12. Ile wynosi moja idealna waga?
Pisałam o tym tutaj: http://schudnijmy-razem.tumblr.com/post/78441636520/ile-wynosi-twoja-prawidlowa-masa-ciala

To tyle na dzisiaj, do napisania kochani i dobranoc! ♥
Kolejna notka już jutro x

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz