24.04.2014

Kilka słów i pilatesie

Cześć kochani! 
Jutro ostatni dzień testów, najprostszy, więc dla mnie testy zakończyły się już dzisiaj. Nie wiem jak mi poszło, najważniejsze, że mam to za sobą. Dalej wciąż w to trochę nie wierzę, że tak błyskawicznie to zleciało. Jak mam to za sobą, to od razu czuję się… Jakoś tak lżej i lepiej. Naładowana pozytywną energią i zmobilizowana do działania, serio. Może to przez pogodę? No właśnie, ogarniacie to, że już prawie maj? Jezu! Za 2 miesiące wakacje! o.o
Po świętach szybko wróciłam do formy, dodatkowych kilogramów na wadze nie zauważyłam, także jest dobrze. Jem mnóstwo owoców i ogólnie jakoś o wiele bardziej trzymam się diety niż wcześniej. Zaczynam widzieć większe efekty mojej pracy, ludzie mi mówią, że mam bardzo chude nogi, a to naprawdę daje kopa do działania! No i oczywiście Wy! Wasze miłe słowa, podziękowania i wszystko, to mega motywuje!
Mam teraz tyle pomysłów na notki, że w połączeniu z większą ilością wolnego czasu, mam nadzieję, że będą się one pojawiały częściej. Cieszycie się? 
Się rozpisałam! dobra, koniec gadania. Od dawna miałam zamiar napisać notkę o pilatesie, więc oto jestem! Mam nadzieję, że w pis wam się spodoba :)
CO TO JEST PILATES?
Są to ćwiczenia polegające na wykonywaniu precyzyjnych i powolnych ruchów o niewielkim zasięgu. 
CO NAM DAJE PILATES?
Przez ćwiczenie pilatesu możesz w szybkim czasie wysmuklić całą sylwetkę, uzyskać płaski brzuch i zredukować tkankę tłuszczową. Oprócz tego zwiększa siłę mięśni, w szczególności mięśni brzucha, dolnej części pleców, bioder i pośladków, wysmukla sylwetkę i “wyciąga” ciało, uczy prawidłowego, pełnego oddechu. poprawia koordynację ruchową i równowagę. 
JAKA JEST RÓŻNICA MIĘDZY JOGĄ A PILATESEM?
Pilates w dużej części jest podobny do Jogi, występujące podobieństwo to nacisk na głęboki oddech, długie i łagodne ruchy, które relaksują i wydłużają mięśnie. Są oczywiście i zauważalne różnice. W Pilates przy oddychaniu należy raczej wciągać brzuch, nie ma być on wypełniony powietrzem. Pilates koncentruje się na ruchu. To serie średnio-dynamicznych, systematycznych, odpowiadających budowie anatomicznej człowieka, powtórzeń, w przeciwieństwie do Jogi, gdzie należy utrzymywać statyczną pozycję.
JAK CZĘSTO ĆWICZYĆ?
Tak jak każde ćwiczenia, jeśli decydujesz się jedynie na pilates to około 5-6 razy w tygodniu. Możesz także pilates przeplatać z innymi ćwiczeniami, ale musisz go ćwiczyć co najmniej 2-3 razy w tygodniu. 
PRZYKŁADOWE TRENINGI:


CIEKAWOSTKA
Wiesz, że Miley Cyrus swoją przepiękną figurę uzyskała dzięki wykonywaniu właśnie między innymi pilatesu?
I co, zachęciłam was, co wypróbowania pilatesu? Wiele przemawia na korzyść tych treningów, więc myślę, że warto spróbować. Ja na pewno się skuszę! :)
to tyle na dzisiaj, do napisabnia kochani! Następna notka w sobotę albo niedzielę ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz