21.04.2014

Ćwiczenia na walkę z tłuszczem: cardio

Hej, hej! 
Jak tam święta? Objadacie się, czy trzymacie się rad, które wam dałam? Haha. Ja, przyznam się bez bicia, że nie do końca. Co prawda nie zjadłam nie wiadomo jak dużo, ale ciastem to się objadłam. Wczoraj zjadłam go dużo, za dużo. Dzisiaj zjem jeden kawałek i starczy. Ogólnie myślę, że jak na okres świąteczny, nie jadłam najgorzej. Mam nadzieję, ze dzisiaj zjem mniej. Cieszmy się, że święta Wielkanocne trwają tylko dwa dni tak naprawdę.
Dobra, koniec gadania o pierdołach, przechodzimy do tematu dzisiejszego posta mianowicie CARDIO

Czym są ćwiczenia cardio?
Jest to trening o umiarkowanej intensywności – ok. 60% tętna maksymalnego, utrzymywanego przez dość długi czas. Dzięki takiej formie ćwiczeń możliwa jest poprawa wytrzymałości organizmu oraz wydolności tlenowej. Ćwiczenia cardio przyspieszają metabolizm i to dzięki nim, spalamy najwięcej tłuszczu.
Jakie ćwiczenia są ćwiczeniami cardio?
- rower lub rowerek stacjonarny
- bieg
- orbitrek
- liczne gotowe programy treningowe na yt


Jak ćwiczyć cardio?
Cóż, tu zaczyna się robić trochę trudniej, jeśli sami układamy sobie trening, ponieważ trzeba kontrolować swój puls, a to umożliwia nam jedynie pulsomierz, który jest dość sporym wydatkiem. Co, jeśli nie mamy możliwości zakupienia pulsomierza?
Rób gotowe programy z youtube, które są odpowiednio stworzone w taki sposób, aby utrzymać prawidłowe tempo i sprawiają, że spalanie tkanki tłuszczowej jest intensywne.
Jeśli biegasz, biegaj wolno, a długo. Najlepiej jest biegać z kimś, ponieważ odpowiednie tętno masz wtedy, gdy bez zadyszki możesz rozmawiać z drugą osobą.

Ile powinien trwać trening cardio?
Minimum pół godziny, ponieważ dopiero po tym czasie, zaczynamy spalać tłuszcz. Wcześniej pozbywamy się z organizmu nadmiaru glukozy oraz innych zbędnych substancji.

PRZYKŁADOWE TRENINGI CARDIO:

Także pamiętajcie, że ćwiczenia na nogi, czy na brzuch, nie spalą wam tłuszczu z danej części ciała. No może troszeczkę, jednak bardziej wyrobią mięśnie. Dlatego warto je połączyć z cardio, lub najpierw zająć się spalaniem, a później wyrabiać mięśnie :) 
Następną notkę dodam jakoś w weekend. Do napisania kochani! ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz